آتش گرفتن فرش ماشینی کرمان و مرگ یک خانواده در لندن خبرساز شد

شستن فرش ابریشم شاید یکی از بزرگترین دغدغه هایی باشد که صاحبان این فرش ها دارند و البته با گرانی فرش ابریشم این موضوع کاملا منطقی است.

هنگام شستن فرش ماشینی کرمان باید نکاتی را رعایت کنید که می تواند سلامت فرش شما را حفظ کند.

در ابتدای کار لازم است یک توصیه مهم به شما بکنم و آن این است که در این مقاله تمامی نکات لازم برای شستشوی فرش ابریشم را به شما آموزش می دهیم اما توصیه می کنیم این کار را به مراکز حرفه ای بسپارید.

زیرا این مراکز تضمین می کنند که سلامت فرش شما حفظ می شود و به دلیل ارزش بالای فرش ابریشم، بهتر است ریسک نکنید.

اما اگر تصمیم دارید خودتان فرش را بشویید و تمیز کنید تا آخر با ما باشید زیرا نکات بسیار مهمی را برای جلوگیری از آسیب احتمالی فرش به شما می گوییم.

در اینجا شستشوی فرش ابریشم را در 5 مرحله جداگانه بررسی می کنیم که باید قدم به قدم آن ها را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را از شستشو بگیرید و فرش ابریشم خود را بدون هیچ آسیبی تمیز کنید.

گردگیری فرش ابریشمی
رفع لکه فرش ابریشم
شستن فرش ابریشمی
فرش ابریشم را بشویید
خشک کردن و نگهداری فرش ابریشمی

1. گردگیری فرش ابریشمی
در قدیم مسئله و مشکلی که بسیاری از فرش های دستباف با آن مواجه بودند، گرد و غبار ناشی از پخش شدن فرش روی کف سیمانی و موزاییک بود که با استفاده از جاروهای دستی این موضوع تشدید می شد.

اما امروزه به دلیل استفاده از جاروبرقی برای نظافت و پهن کردن فرش روی پارکت، سرامیک، کفپوش و … به صورت خاص این مشکل کاهش یافته است.

در هر صورت توصیه می کنیم قبل از شستن فرش ابریشمی خود؛ بررسی کنید که فرش شما عاری از هرگونه گرد و غبار باشد زیرا گرد و غبار در هنگام شستشو به گل تبدیل می شود و در هسته فرش باقی می ماند و به مرور زمان باعث پوسیدگی فرش می شود.

برای این کار ابتدا باید فرش را تکان دهید و به آرامی با یک چوب به پشت فرش ابریشمی خود ضربه بزنید تا گرد و غبار آن پاک شود.

به یاد داشته باشید که ضربات شما نباید آنقدر قوی باشد که به بافت فرش شما آسیب برساند.

به خصوص اگر فرش دستباف شما قدیمی باشد.

در پایان گرد و غبار روی سطح فرش را با جارو دستی یا چوبی جارو کنید و مراقب باشید که فرش محکم به زمین برخورد نکند.

باقی ماندن آهک، گچ و خاک در فرش ابریشمی شما به دلیل خاصیت قلیایی آنها می تواند باعث از بین رفتن بافت پروتئینی فرش ابریشم شما شود.