از سنگ مرمریت جندق به عنوان سلاح در جنگ استفاده می شد

تعداد بسیار کمی از سنگ ها به اندازه سنگ مرمریت جندق کاربرد دارند. به دلیل زیبایی در معماری و مجسمه سازی استفاده می شود. به دلیل خواص شیمیایی آن در داروسازی و کشاورزی استفاده می شود.

به دلیل خواص نوری آن در لوازم آرایشی، رنگ و کاغذ استفاده می شود. به این دلیل استفاده می شود که یک کالای کم هزینه و فراوان در سنگ خرد شده تهیه شده برای پروژه های ساختمانی است.

سنگ مرمر دارای خواص منحصر به فرد بسیاری است که آن را به سنگی با ارزش در بسیاری از صنایع مختلف تبدیل می کند. عکس‌ ها و شرح‌ ها تنها چند مورد از کاربرد های متنوع آن را نشان می‌دهند.

تاج محل یکی از زیباترین و مشهورترین بناهای جهان است. این بنا بین سالهای 1632 و 1653 به عنوان مقبره ممتاز محل، همسر سوم امپراتور مغول شاه جهان ساخته شد.

سنگ مرمر به طور گسترده در سراسر ساختمان از جمله گنبدها و برج های مرمر استفاده شده است.

سنگ

ساختمان دیوان عالی بین سال های 1932 و 1935 با استفاده از انواع مختلف سنگ مرمر ساخته شد. سنگ مرمر ورمونت به طور گسترده در نمای بیرونی استفاده شد.

حیاط های داخلی با استفاده از سنگ مرمر سفید روشن از گرجستان ساخته شده اند و راهروهای داخلی و راهروهای ورودی از سنگ مرمر سفید خامه ای آلاباما ساخته شده اند.

سنگ مرمر در طیف وسیعی از رنگ ها وجود دارد. سنگ مرمر ساخته شده از خالص ترین سنگ های آهکی به رنگ سفید است.

ناخالصی های اکسید آهن موجود در سنگ آهک باعث ایجاد رنگ زرد، نارنجی، صورتی یا قرمز می شود.

کانی‌های رسی می‌توانند رنگ‌های خاکستری ایجاد کنند که اغلب به صورت نواری پس از لایه‌بندی ترکیبی سنگ آهک اصلی ایجاد می‌شوند.

مواد قیر فراوان می توانند سنگ مرمر خاکستری تیره تا سیاه تولید کنند. سنگ مرمر حاوی سرپانتین اغلب رنگ سبز دارد.