از شربت نعنا خارجی در تولید اسپری بدن بانوان استفاده می شود

برای قرن ها، مردم در سرتاسر جهان از شربت نعنا خارجی برای درمان طبیعی بیماری های تنفسی استفاده می کردند.

در زمان‌های اخیر، برخی از تولیدکنندگان برتر قطره‌ های گیاهی سرفه و شربت سرفه، نعناع را در فرمول‌های خود گنجانده‌اند، که جای تعجب نیست زیرا گفته می‌شود یکی از قدیمی‌ترین داروهای سرفه شناخته شده است!

این تنها یکی از مزایای چشمگیر نعناع است.

مطالعات آزمایشگاهی همچنین نشان داده اند که به نظر می رسد اسانس M. vulgare دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد سرطانی است.

در ادامه بخوانید تا همه چیز را در مورد نحوه استفاده از این گیاه تلخ برای سال ها و همچنان برای انواع مشکلات رایج سلامتی بیاموزید.

نعناع (Horehound) که معمولاً به عنوان نعناع سفید شناخته می شود، یک گیاه بوته ای تلخ و چند ساله از خانواده نعناع است.

شربت

نام‌های دیگر این گیاه عبارتند از: تازی، ماروبیوم، چشم ستاره، دانه هوروس، شگفت‌انگیز و خون گاو نر.

نعناع گیاهی چند ساله است. این بدان معناست که پس از کاشت آن سال به سال بازمی گردد. گیاه نعناع (M. vulgare) بومی اروپا، شمال آفریقا و جنوب غربی و آسیای مرکزی است.

دارای گلهای سفید کوچک است. گل ها و همچنین تمام قسمت های گیاه برای مصارف دارویی استفاده می شود.

شاخدار سیاه (Ballota nigra) از بستگان خوشبوتر نعناع سفید است. این گیاه مانند شاخدار سفید از خانواده نعناعیان است و کاربردهای دارویی مشابهی دارد.

مشخص شده است که حاوی تعدادی از اجزای گیاهی تقویت کننده سلامتی از جمله ویتامین C، اسانس ها، فلاونوئیدها، آلکالوئیدها، لاکتون تلخ، ساپونین، استرول ها، تانن ها، مونوترپن ها و دی ترپن ها است.

نعناع ماده‌ای است که اغلب در قرص‌ها و شربت‌های گیاهی یافت می‌شود که برای درمان طبیعی سرفه استفاده می‌شود.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا این گیاه در این درمان های طبیعی سرفه استفاده می شود. همانطور که اشاره کردم، حاوی ترکیبات گیاهی طبیعی به نام دی ترپن ها است.

به طور خاص تر، ترکیب شیمیایی فعال اصلی آن یک دی ترپن به نام ماروبین است. احتمالاً می‌توانیم از marubiin به خاطر توانایی خلط‌آوری horehound تشکر کنیم.

به عبارت دیگر، نعناع می تواند به مبتلایان به سرفه کمک کند تا از شر آن مخاط بدی که راه های هوایی آنها را مسدود می کند خلاص شوند.