با اسباب بازی گاوصندوق نگران دزدی طلاهای خود نباشید

مطالعات متعددی در مورد ادغام فناوری در اشیاء و اسباب‌بازی‌های در نظر گرفته شده برای کودکان خردسال و دبستانی انجام شده است.

معمولاً از اسباب بازی گاوصندوق مانند موارد ذکر شده در بالا می توان برای اهداف مختلفی مانند سرگرمی، اجتماعی شدن، آموزش و … استفاده کرد.

اسباب‌بازی‌های هوشمندی که به‌عنوان ابزار داستان‌گویی دیجیتالی برای ثبت ایده‌های کودکان از طریق فرآیندهای بازیگوشی استفاده می‌شوند، علاقه‌ی پژوهشی زیادی به همراه دارند.

یکی از اولین نمونه های معرفی شده از اسباب بازی های هوشمند Rosebud [22] بود.

Rosebud رابطی است که روایت‌های دیجیتال را از طریق تعامل کودکان با اشیاء فیزیکی مختلف که از نظر فناوری پیشرفته‌تر شده است استخراج می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا ایده‌های خود را بنویسند، اصلاح کنند و به اشتراک بگذارند.

به طور مشابه، در آزمایشگاه چندرسانه‌ای MIT، ریوکای و کسل در سال 1999 StoryMat، یک سیستم داستان‌گویی دیجیتالی مشارکتی را توسعه دادند [23].

StoryMat امکان ضبط صداها و حرکات کودکان را فراهم می کند.

ارزیابی این اسباب بازی نشان داد که کودکان در مقایسه با زمانی که از اسباب بازی های سنتی استفاده می کردند، داستان های تخیلی بیشتری تولید می کردند.

Dolltalk رابطی است که کودکان را تشویق می کند تا داستان های شخصی خود را بسازند [24].

از تکنیک های تشخیص صدا و حرکت استفاده می کند.

سپس این داستان ها را با استفاده از شخصیت های مختلف داستان بازتولید می کند.

این اسباب بازی از ویژگی های فناوری ملموس استفاده می کرد.

StoryTech یک “اسباب بازی هوشمند” داستان گویی دیجیتال است که دنیای واقعی را با دنیای دیجیتال ترکیب می کند [13].

کودکان با اشیاء دنیای واقعی برخورد می کنند و از این طریق با اشیاء دنیای مجازی تعامل می کنند تا داستان های خود را بسازند.

این مبتنی بر فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای برقراری ارتباط اشیاء فیزیکی با همتایان دیجیتال است.

نمونه دیگری از این گونه اسباب بازی ها TOK (لمس، سازماندهی، ایجاد) است [25].

TOK از بلوک‌های طبیعی برای مدیریت داده‌های مجازی از طریق یک سطح ملموس استفاده می‌کند تا روایت‌های دیجیتالی توسط کودکان دوران کودکی و دبستانی ایجاد کند

یک عنصر کلیدی TOK این واقعیت است که کودکان می توانند با استفاده از اشیاء فیزیکی با هم کار کنند.

سیستم های داستان گویی دیجیتال مشابه برای کودکان Tell-Tale [26]، t-words [25] و jabberstamp [27] هستند.