تجارت روغن کنجد خارجی در جنوب آفریقا آغاز شده است

اخیراً، مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی نشان داده‌اند که روغن کنجد خارجی می‌تواند التهاب را کاهش دهد، که ممکن است یکی از مزایای اصلی آن برای سلامتی باشد.

به عنوان مثال، مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که روغن کنجد نشانگرهای التهابی مانند تولید اکسید نیتریک را کاهش می دهد.

با این حال، مطالعات بیشتری در انسان مورد نیاز است. مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان می دهد که روغن کنجد ممکن است التهاب را کاهش دهد. با این حال، مطالعات بیشتری در انسان مورد نیاز است.

یک مجموعه تحقیقاتی ثابت نشان می دهد که رژیم غذایی غنی از چربی های اشباع نشده برای سلامت قلب مفید است.

روغن کنجد حاوی 82 درصد اسیدهای چرب غیراشباع است.

به ویژه، غنی از اسیدهای چرب امگا 6 است. اسیدهای چرب امگا 6 نوعی چربی غیراشباع چندگانه هستند که برای رژیم غذایی شما ضروری هستند و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری قلبی دارند.

روغن

تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن کنجد ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و حتی کند کردن پلاک‌ها در شریان‌ها کمک کند.

در واقع، زمانی که به جای روغن های پر از چربی های اشباع شده استفاده می شود، ممکن است سطح کلسترول شما را کاهش دهد.

یک مطالعه یک ماهه روی 48 بزرگسال نشان داد افرادی که روزانه 4 قاشق غذاخوری (59 میلی لیتر) روغن کنجد مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که روغن زیتون مصرف می کردند، کاهش بیشتری در کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید داشتند.

روغن کنجد یک روغن سالم و سرشار از چربی های تک غیراشباع است که ممکن است عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

روغن کنجد ممکن است از تنظیم قند خون سالم پشتیبانی کند، که به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مهم است.

یک مطالعه نشان داد که قرار دادن موش‌های مبتلا به دیابت در رژیم غذایی حاوی 6 درصد روغن کنجد به مدت 42 روز، در مقایسه با موش‌هایی که از این روغن تغذیه نشده بودند، باعث کاهش قابل توجه قند خون شد.