خار مریم ضد سرطان متعلق به محمدشاه قاجار در موزه نگه داری می شود

یکی از گیاهان گلدار بومی اروپا خار مریم ضد سرطان است اما در بخش‌ هایی از ایالات متحده، استرالیا، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی نیز یافت می‌شود.

اگرچه تحقیقات هنوز در حال ظهور است، خار مریم ممکن است برای شرایط مربوط به کبد و کیسه صفرا مفید باشد.

کاربردهای بالقوه شیرخار ممکن است به دلیل سیلیمارین باشد، یک ماده فعال موجود در این گیاه که گفته می شود اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

این مقاله کاربردهای بالقوه شیرخار را بررسی خواهد کرد. همچنین عوارض جانبی، اقدامات احتیاطی، دوز و تداخلات خار مریم را پوشش می دهد.

مکمل های غذایی مانند داروها در ایالات متحده تنظیم نمی شوند، به این معنی که سازمان غذا و دارو (FDA) آنها را برای ایمنی و اثربخشی قبل از عرضه محصولات به بازار تایید نمی کند.

خار

در صورت امکان، مکملی را انتخاب کنید که توسط یک شخص ثالث قابل اعتماد آزمایش شده است، مانند USP، ConsumerLabs یا NSF.

با این حال، حتی اگر مکمل ها توسط شخص ثالث آزمایش شوند، این بدان معنا نیست که آنها لزوما برای همه بی خطر هستند یا به طور کلی موثر هستند.

بنابراین، مهم است که با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد هر مکملی که قصد مصرف آن را دارید صحبت کنید و در مورد هرگونه تداخل احتمالی با سایر مکمل ها یا داروها بررسی کنید.

استفاده از مکمل ها باید به صورت فردی و توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی، مانند یک متخصص تغذیه، داروساز، یا ارائه دهنده خدمات بهداشتی بررسی شود.

هیچ مکملی برای درمان، درمان یا پیشگیری از بیماری در نظر گرفته نشده است.

خار مریم اغلب برای بیماری های مختلف کبدی مانند هپاتیت و سیروز استفاده می شود. اما اعتقاد بر این است که این گیاه برای سایر مشکلات سلامتی نیز مفید است.

با این حال، تعداد کمی از این ادعاها با شواهد محکم پشتیبانی می شوند.