خوردن زردآلو شکر پاره در 3 ماه آخر بارداری ممنوع اعلام شد

زردآلو بیشتر در سرتاسر اروپا و مدیترانه رشد می‌کند، با اکثریت داده‌های موجود از ارقام رشد یافته در این مناطق آب و هوایی معتدل تا نیمه گرمسیری.

میوه های زردآلو به دلیل شرایط آب و هوایی معمولاً سالی یک بار در دسترس هستند.

کشت در این منطقه به دلیل شرایط آب و هوایی سخت و همچنین محدودیت های ذاتی این درخت میوه برای سازگاری با محیط، که بهره وری را محدود می کند، دشوار است.

زردآلو شکر پاره میوه‌های اقلیمی هستند که می‌توانند روی درخت یا خارج شوند.

بنابراین زمان برداشت تا حد زیادی توسط بازار مورد نظر و/یا هدف میوه تعیین می‌شود، در حالی که محصولات به بازارهای دورتر یا ذخیره‌سازی طولانی‌مدت برای میوه‌های زودهنگام نسبت به بازارهای محلی اختصاص داده می‌شود، با این که گروه دوم علیرغم کیفیت غذایی بهتری در نظر گرفته می‌شوند.

ماندگاری کوتاهتر آن تأثیر این تکنیک‌ها، به‌ویژه بر رسیدگی میوه در هنگام برداشت، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

گزارش کردند که ترکیبات فنلی در این میوه های هسته دار در مراحل شروع و اولیه رشد شایع است، اما ممکن است با بلوغ کاهش یابد.

یافته های متناقضی گزارش شده است.

علاوه بر این، یوردانسکو و همکاران.

گزارش داد که پروتئین و رطوبت هفت رقم زردآلو در طول سه مرحله رسیدن میوه مورد مطالعه قرار گرفت و با بلوغ کاهش یافت، در حالی که محتوای چربی، کربوهیدرات و خاکستر در طول رسیدن افزایش یافت.

رسیدن نیز با افزایش غلظت کاروتنوئید مرتبط است.

تأثیر این پارامترها بر اجزای فعال زیستی و محتوای غذایی زردآلو باید در تحقیقات بر روی تغییرات حاصل مورد مطالعه قرار گیرد.

با این حال، بررسی دقیق ادبیات زردآلو به اندازه کافی مورد حمایت قرار نگرفت.

تمرکز این تحقیق، خلاصه کردن جدیدترین تحقیقات در این زمینه با تمرکز بر عملکرد درمانی، فراهمی زیستی و فیتوکمیکال ها و همچنین کاربردهای صنعتی است.

زردآلو دارای طیف گسترده ای از مزایای سلامتی بالقوه است.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، خوردن منظم میوه ها و سبزیجات، به ویژه زردآلو، ممکن است به جلوگیری از بیماری های مزمن و حفظ سلامتی بهتر کمک کند.

به منظور درک بیشتر مکانیسم زیربنای ظرفیت زردآلو برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف، محققان باید به بررسی فعل و انفعالات بین مواد شیمیایی گیاهی متعدد موجود در زردآلو ادامه دهند.

بنابراین، این بررسی برای شکستن شکاف دانش در مورد ترکیبات زیست فعال کلیدی میوه زردآلو و خواص ارتقاء دهنده سلامت آن است تا بر اهمیت این میوه در رژیم غذایی و مدیریت چندین بیماری تاکید کند.

علاوه بر این، توصیه می شود که روغن هسته زردآلو و آلو جایگزین روغن های گیاهی دیگر شود.

بنابراین، ما به دنبال ارزیابی روش‌های ارزش‌گذاری بالقوه برای پسماندهای زیستی آن برای بهینه‌سازی مزایای آن‌ها و بررسی استفاده از زردآلو در پزشکی و همچنین کاربردهای بالقوه ضایعات آن در کسب‌وکارهای غذا و مواد غذایی بهداشتی بودیم.