دفترچه خاطرات قفل دار و برملا شدن راز قتل سریالی

مورد گالووی و رز (2014) فرصت‌ها و چالش‌های کلیدی را برای استفاده از یادداشت‌های روزانه به‌عنوان روش جمع‌آوری داده‌ها در تحقیقات کلاسی ارائه می‌کند.

اولاً، اگر یادداشت‌های روزانه در دفترچه خاطرات قفل دار به عنوان بخشی از برنامه درسی در تحقیقات مبتنی بر کلاس درس، الزامی باشد، فرصتی برای غلبه بر یکی از بزرگترین موانع جمع‌آوری داده‌های دفتر خاطرات وجود دارد: مشارکت مشارکت‌کنندگان و خرید تحقیق.

اگر محققی بتواند یادداشت‌های روزانه را در یک فعالیت آموزشی تثبیت‌شده جاسازی کند، دانش‌آموزان شرکت‌کننده به احتمال زیاد برای یادداشت‌های روزانه ارزش قائل هستند و عمیق‌تر در نگهداری سوابق مشارکت می‌کنند.

اثر تسهیل‌کننده پژوهش خاطرات مبتنی بر آموزش، مدت‌هاست که توسط مربیان معلم استفاده می‌شود.

با این حال، این مطالعه سهولت نسبی را نشان داده است که معلم-پژوهشگر می‌تواند از روش‌های دفتر خاطرات برای جمع‌آوری حجم زیادی از داده‌ها از دانش‌آموز-شرکت‌کننده استفاده کند، زمانی که یادداشت‌های روزانه یک هدف آموزشی و پژوهشی دوگانه را دنبال می‌کنند.

بنابراین، یادداشت‌های روزانه فرصتی منحصر به فرد برای استفاده از قدرت نقش «خودی» معلم-پژوهشگران در تحقیقات کلاسی ارائه می‌کنند، جایی که آنها می‌توانند سطحی از کنترل را بر جمع‌آوری داده‌ها اعمال کنند که برای اکثر محققان با موقعیت «خارجی» قابل مقایسه نیست.

بزرگ‌ترین چالش مرتبط با استفاده از روش‌های دفتر خاطرات در تحقیقات کلاسی، حصول اطمینان از اینکه پاسخ‌ها گزارش‌های معتبر، معتبر و قابل اعتماد سازه‌هایی هستند که اندازه‌گیری می‌شوند.

این می تواند به ویژه مشکل ساز باشد اگر دانش آموزان شرکت کننده ممکن است نگران برآورده کردن انتظارات معلم-پژوهشگر از آنچه در دفتر خاطرات خود ثبت می کنند باشند.

برای غلبه بر این چالش، توصیه های زیر را ارائه می کنیم:

اگر یادداشت های روزانه نقش دوگانه ای از وظایف آموزشی و منبع داده های تحقیق را در بر می گیرند، رضایت آگاهانه برای استفاده از آنها برای دومی مورد نیاز است.

این بدان معناست که همه دانش‌آموزان از مزایای آموزشی تکلیف برخوردار می‌شوند (هیچکس به دلیل عدم رضایت مستثنی نمی‌شود)، اما فقط دانش‌آموزان رضایت‌دهنده در تحقیق شرکت می‌کنند.

اگر یادداشت های روزانه به عنوان بخشی از ارزیابی در تحقیقات کلاس درس گنجانده شود، آنها باید فقط به صورت کامل علامت گذاری شوند (مثلاً ناقص / کامل، یا قبول / شکست خورده) تا شرکت کنندگان این آزادی را داشته باشند که باورها و تجربیات واقعی خود را بدون ترس از آنها ثبت کنند.

قالب خاطرات باید با مشورت شرکت کنندگان طراحی شود تا اطمینان حاصل شود که می توانند به موقع تکمیل شوند.

برای افزایش قابلیت اطمینان داده های خاطرات، قالب باید تا آنجا که ممکن است، نیازهای دانش آموزان را برآورده کند تا محقق.

هدف دفتر خاطرات باید کاهش زمان و تقاضای سواد دانش‌آموزان از طریق استفاده از سؤالات ساختاریافته و گنجاندن موارد یا مقیاس‌های پاسخ کوتاه در صورت لزوم باشد.