روغن سویا خوراکی و رفع زانو درد به دو روش

سویا یک غذای گیاهی است که با کلسترول و ساختار بدون چربی اشباع شده و محتوای پروتئین باکیفیت می تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

محصولاتی مانند روغن سویا خوراکی، لسیتین سویا، سس سویا، آرد سویا، گوشت سویا و گوشت چرخ کرده، شیر سویا به دست آمده از فرآوری دانه سویا در تولید بسیاری از محصولات در بخش غذایی استفاده می شود.

فرآورده های سویا از نظر تغذیه و سلامتی بسیار مهم بوده و محصولی بدون جایگزین هستند.

گزارش شده است که مصرف 25 گرم محصول سویا یا نصف لیوان (250 گرم) شیر سویا در روز باعث کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب می شود.

مطالعات نشان داده است که سویا که تنها منبع حاوی ایزوفلاون ها در غنی ترین و مطلوب ترین ساختار است، در کاهش خطرات ناشی از افزایش سن، بیماری هایی مانند پوکی استخوان و از بین بردن علائمی مانند گرگرفتگی پس از یائسگی نقش دارد.

و در کاهش خطر ابتلا به سرطان های مرتبط با هورمون مانند پستان.

ایزوفلاون به نام جنیستئین که در سطوح بالایی در سویا یافت می شود، می تواند از تشکیل بسیاری از انواع سلول های سرطانی (مانند سرطان پوست، پروستات، ریه و روده بزرگ) جلوگیری کند.

روغن سویا پرمصرف‌ترین روغن گیاهی در جهان است.

چربی غیراشباع روغن سویا زیاد است و کلسترول که در چربی حیوانی کاملاً بالاست، صفر است.

روغن سویا سرشار از آهن، ویتامین های B و E و همچنین کلسیم، فسفر، منیزیم و روی است.

حاوی قند شیر به نام لاکتوز نیست.

از آنجایی که این یک محصول 100% گیاهی است، می توان آن را به راحتی در افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز استفاده کرد.

در حالی که روغن سویا حاوی دو اسید چرب بسیار مهم لینولئیک و لینولنیک است که باید مصرف شود، محتوای چربی غیراشباع و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 موجود در آن بالاست.

مشخص شده است که روغن سویا به دلیل محتوای بالای ویتامین E خطر ابتلا به پروستات را کاهش می دهد.

سویا از نظر ترکیب اسید آمینه به اندازه کافی غنی است که بتوان آن را با سایر غذاهای منبع پروتئین (گوشت، شیر، تخم مرغ) مقایسه کرد.

با این حال، اگرچه در بین اسیدهای آمینه فقط از نظر لیزین بسیار غنی است، اما حاوی متیونین و سیستئین کافی نیست.

بنابراین، لازم است از رژیم هایی که فقط سویا را به عنوان منبع پروتئین انتخاب می کنند، خودداری کنید.