روغن موتور شور موجب مرگ مغزی دختر جوان شد

تعویض روغن موتور شور ارزان نیست، اما بسیار ارزان‌ تر از تعویض موتور پیش از موعد است. اما شاید این هزینه روغن نیست که شما را از کار می‌اندازد، بلکه مشکل یافتن روغن مناسب است.

خرید روغن دیگر چندان ساده نیست. موتورهای خودروهای مدرن از تلرانس های بسیار ظریف استفاده می کنند و روغن ها را در معرض یک سری نیروها، شرایط و تنش های بسیار متفاوت قرار می دهند.

یک موتور ماشین قدیمی ممکن است با چند چسب خوب روغن معدنی قدیمی SAE 20W 50 کاملاً راضی باشد، اما فناوری موتور پیشرفت کرده است و تقاضا برای روغن موتور نیز افزایش یافته است.

بنابراین در اینجا یک راهنمای برای انواع روغن موتور، استانداردها و اصطلاحات اصطلاحی وجود دارد که به شما کمک می کند راه خود را در این جنگل روغنی هک کنید.

روغن معدنی به نظر می رسد که باید مصنوعی نیز باشد (در نهایت مواد معدنی ارگانیک نیستند)، اما این نام از روش استخراج آن از زمین مانند سایر ذخایر معدنی ناشی می شود.

این روغن از روغن مصنوعی «خام‌تر» است، اما برای تولیدکننده نیز بسیار ارزان‌تر است، و همچنان می‌تواند حفاظت کاملاً کافی را برای موتورهای کم‌تقاضا ارائه دهد.

روغن

روغن موتور “سنتتیک” اوج روغن کاری موتور برای وسایل نقلیه با عملکرد بالا است. با این حال، علیرغم نام، نفت مصنوعی هنوز از مواد سیاه ضخیم خارج شده توسط چاه های نفت مشتق می شود.

تفاوت این است که ساختار مولکولی و خواص آن با استفاده از فرآیندهای آزمایشگاهی پیچیده اصلاح، تصفیه و “سنتز” می شود.

روغن مصنوعی را می‌توان با دوام‌تر کرد، به‌ویژه برای تنش‌های «برشی» در سیستم‌های انتقال، و به درجه‌های SAE «W» پایین‌تر برای عملکرد بهتر و حفاظت در دماهای پایین اجازه می‌دهد.

روغن‌های «پارت سنتتیک» جایی در وسط قرار دارند و بیشتر عملکرد روغن‌های کاملاً مصنوعی را ارائه می‌دهند، اما با هزینه بسیار کمتر.

بنابراین به نظر می رسد که روغن معدنی از زمین و روغن مصنوعی از یک آزمایشگاه می آید، اما در واقع هر دو محصول نفت خام هستند.

فقط این است که روغن های مصنوعی یک تغییر مرحله ای در پیچیدگی، عملکرد و، افسوس، هزینه ارائه می دهند.

بسیاری از فناوری های مدرن موتور تنها به این دلیل امکان پذیر شده است که روغن هایی برای پشتیبانی از آن ساخته شده اند.