زنی با خرمای کلوته جیرفت 1401 پیتزا درست می کند

خرما سرشار از قند طبیعی است، بنابراین بسیاری از مردم فکر می کنند ممکن است خرمای کلوته جیرفت 1401 برای آنها مفید نباشد.

با این حال، این میوه های شیرین مملو از مواد مغذی فراوانی هستند که آنها را به یک میان وعده عالی در حد اعتدال تبدیل می کند.

خرما در درختان خرما به صورت خوشه های کوچک رشد می کند. واژه خرما از کلمه یونانی daktulos به معنای انگشتان گرفته شده است.

کشاورزان خرما را در پاییز و اوایل زمستان برداشت می کنند، بنابراین خرما معمولاً در این زمان از سال تازه ترین طعم را دارد.

با این حال، بسیاری از مردم خرمای خشک می خورند که می تواند برای مدت طولانی در ظرف در بسته باقی بماند.

در این مقاله با فواید خرما برای سلامتی و نحوه گنجاندن آن در یک رژیم غذایی متعادل آشنا شوید.

خرما

خرما علاوه بر طعم عالی، حاوی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. آنها همچنین عبارتند از:

دارای پلی فنول بالا پلی فنول ها ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که می توانند از بدن در برابر التهاب محافظت کنند. خرما نسبت به سایر میوه ها و سبزیجات دارای پلی فنل بیشتری است.

جایگزین شیرینی های با کالری خالی: خرما می تواند شیرینی فرد را سیر کند و در عین حال مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B-6 و آهن را نیز فراهم می کند.

دارای فیبر بالا: فقط ¼ فنجان خرما 12 درصد از نیاز روزانه فرد به فیبر را تامین می کند. فیبر به فرد کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کند.

پتاسیم بالایی دارد. خرما سرشار از پتاسیم است که الکترولیت مورد نیاز بدن برای سلامت قلب است. پتاسیم همچنین به ساخت عضله و پروتئین در بدن کمک می کند.

برای تعویض عالیه مردم می توانند شکر، چیپس شکلات یا آب نبات در دستور پخت پخت را با خرما جایگزین کنند تا مطمئن شوند که به جای شکرهای تصفیه شده، قند طبیعی می خورند.