زنی با ذرت علوفه ای خراسان رضوی برای مهمان هایش غذا پخت

خوراک دام از جمله ذرت علوفه ای خراسان رضوی به شرح زیر طبقه بندی می شود. کنسانتره ها با ارزش انرژی بالا شامل چربی، غلات غلات و فرآورده های جانبی آنها (جو، ذرت، جو، چاودار، گندم).

کنجاله های روغنی با پروتئین بالا یا کیک (سویا، کلزا، پنبه دانه، بادام زمینی).

فرآورده های فرعی حاصل از فرآوری چغندر قند، نیشکر، حیوانات، و ماهی، و علف های زراعی، از جمله علف های مرتعی، یونجه، سیلاژ، محصولات ریشه، کاه و استور (ساقه ذرت).

در شیوه های کشاورزی آمریکای شمالی و شمال اروپا، جو، ذرت، جو، چاودار و سورگوم تقریباً به طور کامل به عنوان خوراک دام رشد می کنند، اگرچه مقادیر کمی برای مصرف انسان نیز فرآوری می شود.

این غلات به صورت کامل یا آسیاب شده، به صورت جداگانه یا مخلوط با وعده های غذایی روغنی با پروتئین بالا یا سایر محصولات جانبی، مواد معدنی و ویتامین ها تغذیه می شوند تا یک خوراک کامل برای خوک ها و طیور یا یک مکمل غذایی مناسب برای نشخوارکنندگان و اسب ها تشکیل شود.

ذرت

تولید غلات به دلیل شرایط دما یا رطوبت یا ترکیبی از هر دو فصلی است. تولید یک سال کامل در طول فصل رشد محدود ضروری است.

دانه به رطوبت 14 درصد یا کمتر خشک می شود تا از جوانه زدن یا قالب گیری جلوگیری شود. سپس دانه در ظروف یا ساختمان هایی ذخیره می شود که حشرات و جوندگان نمی توانند آن را از بین ببرند.

به طور کلی ذخیره سازی بیش از یک سال ذخیره غلات برای استفاده به عنوان خوراک مطلوب است، زیرا گاهی اوقات شکست محصول رخ می دهد.

دانه های گیاهی که عمدتاً به عنوان منبع روغن برای مصارف غذایی انسان و مصارف صنعتی تولید می شوند عبارتند از:

سویا، بادام زمینی (بادام زمینی)، بذر کتان (بزرک)، کلزا، پنبه دانه، نارگیل، روغن نخل و تخمه آفتابگردان.

پس از پردازش این دانه ها برای حذف روغن، بقایای آن که ممکن است حاوی 5 تا کمتر از 1 درصد چربی و 20 تا 50 درصد پروتئین باشد، به عنوان خوراک دام به بازار عرضه می شود.