در اکثر کشورهای در حال توسعه، حدود 80 درصد از بیماری های فردی مربوط به وضعیت نامناسب خانه و بهداشت است (Tambekar et al., 2009).
از این طریق، دانش آموزان ممکن است با باکتری های عفونی آلوده شوند که می تواند آنها را بیمار کند و از مدرسه غیبت کنند، بنابراین بر بهره وری تحصیلی آنها در مدرسه تأثیر می گذارد (رزبری و همکاران، 2017).
برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس که به عنوان زندگی سالم تلقی می شود، باید بهداشت فردی را در سطح بالایی رعایت کرد (عبدال و حسن، 2012). دانشجویان دانشگاه مطالعات توسعه، پردیس Nyankpala با مشاهده، به سادگی مسواک های خود را پس از استفاده با آب شستشو می دهند و برای خلاص شدن از شر میکروب ها از هیچ گونه استریلیزاسیون استفاده نمی کنند.
همچنین مشاهده شده است که این دانشآموزان در خشک کردن ست حوله دونفره خود در زیر نور آفتاب روتینی ندارند.
علاوه بر این، به دلیل آبرسانی نامنظم به محوطه، دانشجویان اغلب حوله های خود را نمی شویند.
تحقیقات انجام شده توسط Dhifaf (2011) و Destiny (2017) نشان داد که محیط مرطوب یک حمام متوسط اجازه رشد میکروبی روی مسواک و حوله را می دهد. حوله های حمامی که دائماً در مناطقی با رطوبت بالا نگهداری می شوند نه تنها باعث افزایش باکتری ها می شوند بلکه باعث افزایش باکتری های خاص از جمله باکتری های کلیفرم مدفوعی می شوند (Destiny, 2017). همچنین، مسواک ها می توانند از طریق تماس با محیط آلوده شوند و بقای باکتری ها تحت تأثیر ظروف نگهداری مسواک قرار می گیرد (Frazelle and Munro, 2012).
در نتیجه، این مطالعه به دنبال یافتن نحوه کار دانشآموزان با حوله و مسواک و همچنین بررسی کیفیت میکروبی این حولهها و مسواکها بود.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.