سیم برق دو رشته ای موجب جدایی دو معشوق لبنانی از هم شد

شبکه های پخش مدرن (رادیو و تلویزیون) تا حد زیادی به سیم برق دو رشته ای آلومینیومی (CCAW) برای پخش اطلاعات متکی هستند. اساساً دو شکل از شبکه‌های رادیویی شناخته شده‌اند.

شکل اول برای پخش و به‌روزرسانی، تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌شود و شکل دیگر ستون فقرات پلیس و نیروهای مسلح (برای برقراری ارتباط با یکدیگر) است. پخش تلویزیونی شامل انتقال سیگنال از طریق تلویزیون کابلی و ماهواره ای است.

سیم های آلومینیومی که با مس پوشانده شده اند وسیله ای عالی برای ارتباط زیردریایی هستند و در زیر کف اقیانوس نصب می شوند تا فرآیند انتقال اطلاعات در سراسر جهان را تسریع بخشند.

سیم آلومینیومی همچنین در ابزارهای علوم پزشکی که در فرآیندهای تشخیصی مانند سونوگرافی پزشکی دخیل هستند، استفاده می شود.

سیم

این مطلب در 08 ژوئن 2020 توسط ویتا چرنیخوفسکا ارسال شده است. کدام ماده در کابل های برق سقفی بهترین عملکرد را دارد؟ در حالی که برخی از سوالات در صنعت سیم و کابل می تواند منجر به بحث های داغ شود، پاسخ برای این یکی بسیار ساده است.

چرا اینطور است؟ توضیح کوتاه این است که آلومینیوم به دلیل خواص منحصر به فردش بهترین ماده برای کابل های سقفی است. سیم آلومینیومی با چگالی کم، قیمت پایین و ظرفیت حمل الکتریکی بالا برای خطوط مسافت طولانی مناسب است.

کابل‌های انتقال برهنه آلومینیومی و کابل‌های سربار سرویس آلومینیومی دو نوع سیم هستند که بیشتر در خطوط برق هوایی استفاده می‌شوند.

خطوط انتقال برق صدها متر بین برج ها طول می کشد، بنابراین کابل های سقفی باید مقرون به صرفه باشند. سیم های مسی را می توان در سیم های سقفی استفاده کرد تا نتیجه رضایت بخشی داشته باشد.

با این حال، کابل‌های سربار آلومینیومی دو برابر سبک‌تر از همتایان مسی خود و شش برابر ارزان‌تر هستند و در عین حال همان میزان مقاومت را حفظ می‌کنند.

این ویژگی‌ها آلومینیوم را به بهترین ماده برای خطوط انتقال فشار قوی در بازار تبدیل می‌کند زیرا کابل برق سربار علاوه بر دوام، باید سبک و انعطاف‌پذیر باشد.

آلومینیوم یک ماده چکش خوار است که در مقایسه با مس کمتر تحت فشار فشاری قرار می گیرد. این یک مزیت واضح است زیرا کابل های سقفی تحت چنین فشاری قرار دارند.

شرکت های آب و برق از ابتدای قرن بیستم از آلومینیوم استفاده کرده اند. امروزه حدود 13 درصد از آلومینیوم تولید شده در بخش انرژی استفاده می شود.

مفتول های آلومینیومی نسبت استحکام به وزن مناسبی دارند و مقرون به صرفه هستند زیرا کار فشرده ای ندارند و در زمان ساخت صرفه جویی می کنند.