شکلات تخته ای داماک سبب زیبایی جنین در شکم مادر می شود

شکلات غذایی برای لذت بردن است که بارزترین آن مشتقات کاکائو است و می توان انواع شیرین کننده ها مانند شکر و شیر نیز به آن اضافه کرد. 

شکلات معمولاً به عنوان محصول نهایی خورده می شود و از آن لذت می برند، اما در عوض ممکن است ماده اولیه ای برای تهیه غذاهای دیگر باشد.

شکلات یکی از پرطرفدارترین غذاها در جهان است و در ترکیب بسیاری از دسرها به اشکال مختلف مانند بستنی ، کیک ، چیپس شیرین شده و غیره قرار دارد. از شکلات در تهیه برخی نوشیدنی ها مانند شکلات داغ نیز استفاده می شود .

شکلات اولین بار در قاره آمریکای جنوبی و در نتیجه گسترش درختان کاکائو در آن منطقه کشف شد.

کلمه شکلات تخته ای داماک از نام نوشیدنی شناخته شده در تمدن آزتک (در مکزیک ) به نام xocóatl ( شکلاتل ) یا xocolatl (به معنای آب تلخ در ناهواتل ) گرفته شده است و از مخلوطی از آب ، کاکائو، وانیل و داغ تشکیل شده است. فلفل .

کلمه شکلات از زبان اسپانیایی وارد زبان های اروپایی شد و از آنجا به دنیا راه یافت. مشخص نیست چگونه کلمه “شکلات” وارد اسپانیایی شده است.

با این حال، اکثر نظرات نشان می دهد که این کلمه از کلمه ” chocolātl” از زبان ناهواتل گرفته شده است که در تمدن آزتک استفاده می شد.

که چندین منبع نشان می دهد که می توان آن را از کلمه ( xocolātl) که ترکیبی از دو کلمه (xócoc) به معنای تلخ و ( آتل) به معنای آب یا نوشیدنی است، گرفته شده است.

با وجود این، ویلیام برایت، زبان شناس آمریکایی، اشاره کرده است که کلمه chocolātl در منابع مکزیکی استعماری وجود ندارد. که باعث شد او در مورد منشأ نام فوق شک کند. 

نویسنده مکزیکی فرانسیسکو سانتاماریا ایده ای در مورد اشتقاق این کلمه ارائه کرد و اظهار داشت که این کلمه از دو بخش تشکیل شده است: “chokol” در زبان مایاهای یوکاتان. که به معنی گرم و ( اتل ) به معنای نوشیدنی است; یعنی معنی کلمه “نوشیدنی گرم”.

این گزاره با عادات مایاها در نوشیدن شکلات داغ مطابقت دارد، برخلاف آزتک ها که آن را سرد می نوشیدند. در نظری دیگر؛ قابل ذکر است که این نام از کلمه « کاکاهواتل» از زبان ناهواتل گرفته شده است.

یعنی نوشیدنی کاکائویی؛ اما استعمارگران اسپانیایی کلمه ( caca) را با کلمه ( chocol) از زبان مایا جایگزین کردند. که به معنی داغ است، تا اینکه در نهایت این کلمه تبدیل به chocolatl شد .