شیره زغال اخته حاوی ویتامین سی

ویتامین سی
آب زغال اخته سرشار از ویتامین C است که یک ماده مغذی ضروری برای سلامت کلی است. ویتامین C به تولید و ترمیم بافت‌های بدن شما کمک می‌کند و همچنین به ساخت کلاژن، پروتئین ضروری برای سلامت پوست، غضروف، رباط‌های تاندون و عروق خونی کمک می‌کند. این ویتامین همچنین به حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها کمک می کند و به بهبود زخم ها کمک می کند.

آنتی اکسیدان ها
زغال اخته و آب زغال اخته خالص گاهی اوقات به عنوان یک غذای آنتی اکسیدانی تبلیغ می شوند، زیرا سطح بالایی از پلی فنول ها دارند – به ویژه آنتوسیانین ها، ماده شیمیایی گیاهی که به زغال اخته رنگ می دهد. سطوح بالای ویتامین های A، C و E نیز به شهرت آب زغال اخته به عنوان یک آنتی اکسیدان کمک می کند.

تصور می شود که آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های شما در برابر اثرات رادیکال های آزاد کمک می کنند. این مولکول ها زمانی تولید می شوند که بدن شما مواد غذایی خاصی را تجزیه می کند یا از طریق قرار گرفتن در معرض سموم محیطی مانند تشعشع یا دود تنباکو. رادیکال های آزاد می توانند به سلول ها آسیب برسانند و ممکن است بر خطر بیماری قلبی و سرطان تأثیر بگذارند.

فیبر
آب زغال اخته معمولاً بدون هیچ گونه پالپ میوه سرو یا فروخته می شود. این بدان معناست که آب زغال اخته برخلاف زغال اخته خام حاوی فیبر رژیمی بسیار کمی است که بخش قابل توجهی از فواید زغال اخته کامل برای سلامتی است. فیبر غذایی از بخشی از گیاه تشکیل شده است که بدن شما قادر به هضم آن نیست.

فیبر باعث افزایش حجم می شود و باعث می شود سریعتر احساس سیری کنید و می تواند به کنترل وزن بدن شما کمک کند. علاوه بر این، می تواند به هضم کلی شما کمک کند و از یبوست جلوگیری کند. اگر زغال اخته خود را با جوشاندن و صاف کردن آب می گیرید، می توانید مقداری از تفاله باقی مانده را دوباره به آن اضافه کنید تا محتوای فیبر آب زغال اخته خود را افزایش دهید.

ایزابل هانیگان از سال 2004 یک نویسنده حرفه ای بوده و مقالاتی در روزنامه های توزیع شده ملی مانند “نشنال پست” منتشر می شود. او یک متخصص تغذیه و تغذیه ورزشی ثبت شده است و برای دانشگاه گوئلف و دنیای ورزشکاران کار کرده است. هانیگان دارای مدرک B.S. در بیوشیمی از دانشگاه مک مستر و کارشناسی ارشد. در علوم تغذیه از دانشگاه گوئلف.

  • منابع:
    1. Benefits of Blueberry Juice
  • تبلیغات: 
    1. روزی هزار تومان پس انداز کنید و در کمتر از یک ماه میلیونر شوید
    2. کشف شهاب سنگ در جنوب کشور!
    3. استفاده از آلوچه در ساخت لامپ کم مصرف برای اولین بار
    4. با استفاده از یک کار پاره وقت در دنیای مجازی پولدار شوید