عروسک بافتنی بابانوئل مجهز به دوربین برای کنترل فرزند

یک مطالعه نشان داده است که بازی با عروسک ها کودکان را تشویق می کند تا بیشتر در مورد افکار و احساسات دیگران صحبت کنند.

این تحقیق نشان می دهد که بازی های تخیلی با عروسک ها مانند عروسک بافتنی بابانوئل می تواند به رشد مهارت های اجتماعی، تئوری ذهن و همدلی کودکان کمک کند.

عصب‌شناس که این کار را رهبری می‌کرد، گفت که ارزش آموزشی بازی با لگو و اسباب‌بازی‌های ساختمانی به طور گسترده پذیرفته شده است، اما به نظر می‌رسد گاهی اوقات مزایای بازی با عروسک‌ها نادیده گرفته شده است.

دکتر سارا گرسون، عصب‌شناس دانشگاه کاردیف و نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: «وقتی کودکان با عروسک‌ها دنیاهای تخیلی و نقش‌آفرینی می‌سازند، ابتدا با صدای بلند ارتباط برقرار می‌کنند و سپس پیام مربوط به افکار، عواطف و احساسات دیگران را درونی می‌کنند.

این می‌تواند اثرات طولانی‌مدت مثبتی روی کودکان داشته باشد، مانند افزایش نرخ‌های پردازش اجتماعی و عاطفی و ایجاد مهارت‌های اجتماعی مانند همدلی که می‌تواند برای ایجاد و شکل‌گیری عادات مادام‌العمر درونی شود.»

این مطالعه که توسط سازندگان باربی تامین شد و در مجله Developmental Science منتشر شد، شامل 33 پسر و دختر چهار تا هشت ساله بود که مجموعه‌ای از عروسک‌های باربی و لوازم جانبی مانند آمبولانس یا اسب به آنها داده شد تا با آنها بازی کنند.

آنها را رها کردند تا به طور خود به خود بازی کنند، اما گفتار آنها نظارت شد و همچنین یک کلاه تخصصی حاوی نوعی فناوری تصویربرداری مغز به نام طیف‌سنجی نزدیک به مادون قرمز عملکردی (fNIRS) به آنها تعبیه شد.

این تکنیک تغییرات اکسیژن‌رسانی خون را با تابش نور از طریق جمجمه اندازه‌گیری می‌کند، که ردیابی فعالیت مغز را در حالی که سوژه آزادانه در حال حرکت است، ممکن می‌سازد.

این مطالعه نشان داد که کودکان در هنگام بازی با عروسک‌ها بیشتر در مورد افکار و احساسات دیگران صحبت می‌کنند، مفهومی که به عنوان زبان حالت داخلی شناخته می‌شود، در مقایسه با بازی‌های خلاقانه روی تبلت رایانه‌ای، مانند یک بازی آرایشگری یا یک بازی شهرسازی.

با شخصیت ها آنها همچنین به احتمال زیاد عروسک ها را به صورت دوم شخص خطاب می کردند و مستقیماً با آنها صحبت می کردند، در حالی که شخصیت های روی صفحه کامپیوتر را به صورت سوم شخص به آنها ارجاع می دادند.

تفاوتی بین پسران و دختران مشاهده نشد.