قیمت هر کیلو کیک طرح دار

آیا می توان از طرح و زیبایی کیک به عنوان یکی از عوامل موثر در قیمت و بهای تمام شده هر کیلو کیک طرح دار در قنادی ها و فروشگاه های شیرینی و کیک اشاره کرد؟
همانطور که مستحضرید نقش و تاثیر مواد اولیه مرغوب و نامرغوب در طبخ و تولید محصولات غذایی و شیرینی ها مانند کیک های مراسم از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است به طوریکه استفاده از مواد اولیه مرغوب و تازه (مانند موز، گردو، خامه، شکر، آرد، تخم مرغ، ادویه ها و غیره) در طبخ کیک، تاثیر بسزایی در طعم و کیفیت آن خواهد داشت. علاوه بر تاثیرگذاری مواد اولیه مرغوب و تازه بر کیفیت، طعم و مزه کیک، بر قیمت تمام شده آن نیز اثر بسیار زیادی خواهد داشت زیرا تفاوت قیمت و ارزش اقتصادی مواد اولیه مرغوب و نامرغوب در بازار فروش آنها بسیار زیاد است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کیک

اگرچه ارزش و بهای مواد اولیه بر ارزش نهایی کیک طبخ شده تاثیر زیادی دارد اما باید توجه داشت که عوامل دیگری نیز وجود دارند که تعیین کننده قیمت و بهای این محصول خواهند بود. به عبارت بهتر عوامل متعددی بر قیمت کیک موثر است که با یک سازوکار مشخصی به میزان تاثیر این عوامل پرداخته می شود و قیمت تمام شده کیک مشخص می گردد.

هر کیلو کیک

تاثیر طرح و زیبایی کیک بر قیمت آن

طرح و زیبایی کیک یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کیک می باشد به طوریکه استادکاران برای طبخ کیک های طرح دار، وقت بیشتری را صرف کرده لذا ارزش افزوده تولید این کیک ها افزایش می یابد. از این رو هرچه تولید کیک های سفارش داده شده توسط مشتریان دشوارتر باشند انتظار می رود که با قیمت و بهای بیشتری در بازار به فروش برسد.
منبع: فروشگاه سوغات ایران