لباس ورزشی دخترانه صورتی که هیچوقت پاره نمی شود

الیاف طبیعی و مصنوعی:
پلی استر به دلیل پایداری ابعادی، احساس صاف و هزینه کم، متداول ترین ماده مصنوعی مورد استفاده در پوشاک ورزشی است.

با این حال، جذب رطوبت کم آن ممکن است در شرایط تعریق شدید محدودیتی باشد زیرا افزایش رطوبت در سطح پوست ممکن است منجر به احساس خیس شدن و ناراحتی پوست شود.

لباس ورزشی دخترانه صورتی پلی استر و نخی را در حین ورزش مقایسه کردند.

دسوزا و همکاران به کاهش قابل توجهی در دمای هسته اشاره کردند، در حالی که رابرتز و همکاران.

بهبودهای قابل توجهی در احساس حرارتی و راحتی با پلی استر مشاهده کردند.

با این حال، شرایط آزمایش مورد استفاده توسط رابرتز و همکاران.

شامل آب و هوای معتدل و خشک (20.6 درجه سانتیگراد، 47.5٪ RH) و تلاش‌های با شدت کم تا متوسط بود که با استراحت 70 ثانیه‌ای که ممکن است باعث تعریق شدید در شرکت‌کنندگان نشده باشد.

مطالعات دیگر در مقایسه با پنبه یا پشم ، هیچ مزیت راحتی یا تنظیم حرارت از پوشیدن پلی استر در طول ورزش مشاهده نکرده اند.

این اختلافات ممکن است با تفاوت های روش شناختی بین مطالعات به عنوان شرایط محیطی (20.6-33 درجه سانتی گراد، 20-60٪ RH) و مدت زمان ورزش متفاوت (30-60 دقیقه) توضیح داده شود.

نایلون یکی دیگر از مواد مصنوعی است که معمولاً در لباس‌های ورزشی استفاده می‌شود که نسبت به پلی‌استر، جذب رطوبت بالاتر و قابلیت فتیله بهتری دارد.

با این حال، نایلون سرعت خشک شدن آهسته تری دارد  که می تواند باعث ایجاد یک اثر سرد نامطلوب پس از تمرین شود.

خیس شدن لباس هنگام پوشیدن لباس فشرده سازی بالاتنه متشکل از نایلون در مقایسه با پنبه به طور قابل توجهی کاهش یافت.

و Leoz-Abaurrea و Aguado-Jimenez  علیرغم استفاده از پروتکل های آزمایشی مشابه، هیچ کاهش قابل توجهی در دمای مرکزی، دمای پوست، میزان تعریق، از دست دادن عرق یا خیس شدن پوست/لباس شناسایی نکردند و ترکیبات پارچه ای یکسان.

مطالعاتی که هیچ تغییر قابل توجهی را گزارش نکردند، شامل افراد مرد و زن، در مقایسه با سایرین که فقط مردان را شامل می‌شدند، رابطه جنسی را به عنوان یک عامل مخدوش‌کننده بالقوه نشان می‌داد.

پنبه یک الیاف طبیعی با قابلیت جذب رطوبت بهتر از اکثر الیاف مصنوعی است، اما می تواند باعث تحریک پوست و احساس چسبندگی نامطلوب در طول ورزش شود.

با وجود این، هنگام پوشیدن یک تی شرت نخی در حین ورزش در شرایط گرم و خشک، در مقایسه با لباس فشرده سازی بالاتنه متشکل از نایلون، احساس حرارتی به طور قابل توجهی بهبود یافت.