مادرشوهر آلمانی با دستگاه فشار خون and عروسش را به قتل رساند

یکی از دستگاه هایی که فشار خون را اندازه گیری می کند دستگاه فشار خون and است. از یک کاف لاستیکی بادی تشکیل شده است که دور بازو پیچیده شده است.

یک دستگاه اندازه گیری فشار کاف را نشان می دهد. یک لامپ کاف را باد می کند و یک شیر فشار را آزاد می کند.

گوشی پزشکی برای گوش دادن به صداهای جریان خون شریانی استفاده می شود.

همانطور که قلب می تپد، خون به اجبار از طریق شریان ها باعث افزایش فشار می شود که فشار سیستولیک نامیده می شود و به دنبال آن فشار کاهش می یابد زیرا بطن های قلب برای ضربان دیگر آماده می شوند.

این فشار پایین، فشار دیاستولیک نامیده می شود.

کاف فشارسنج بسیار بالاتر از فشار سیستولیک مورد انتظار باد می شود. با باز شدن دریچه، فشار کاف (به آرامی) کاهش می یابد.

هنگامی که فشار کاف با فشار سیستولیک شریانی برابر می شود، خون شروع به عبور از کاف می کند و باعث ایجاد تلاطم در جریان خون و صداهای قابل شنیدن می شود.

دستگاه

با استفاده از گوشی پزشکی، این صداها شنیده می شود و فشار کاف ثبت می شود. صداهای جریان خون تا زمانی که فشار کاف به زیر فشار دیاستولیک شریانی کاهش یابد ادامه می یابد.

فشار زمانی که جریان خون متوقف می شود، فشار دیاستولیک را نشان می دهد.

فشار سیستولیک و دیاستولیک معمولاً به عنوان فشار سیستولیک بیش از دیاستولیک بیان می شود. مثلاً 120 روی 80. صداهای جریان خون را صداهای کوروتکف می نامند.

سه نوع فشارسنج وجود دارد. فشارسنج های دیجیتالی خودکار هستند و فشار خون را بدون نیاز به کسی که کاف را کار کند یا به صداهای جریان خون گوش دهد، ارائه می دهد.

با این حال، انواع دیجیتال دقت کمتری دارند. برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از دیجیتال برای غربالگری استفاده می کنند اما از فشارسنج های دستی برای تأیید اعتبار در برخی شرایط استفاده می کنند.