نانوایی کود مرغی شرکتی را در تهیه خمیر نانوایی استفاده می کند

کود مرغ به خصوص کود مرغی شرکتی غنی از مواد مغذی یک ماده کمپوست عالی است. در مقایسه با سایر کودهای کشاورزی مانند کود گاوی، نسبت نیتروژن و محتوای فسفر آن حداقل دو برابر بیشتر است.

کود شامل همه چیزهایی است که در مرغداری هنگام تمیز کردن جمع می شود، از جمله فضولات مرغ.

چند نمونه عبارتند از ادرار، پرها، غذای باقی مانده، و مواد بستر از قفسه مرغ، مانند نی و یونجه، براده های چوب کاج یا سرو، بریده های علف، برگ ها و کاغذ بازیافتی.

محتوای مواد مغذی فقط با درصد مدفوع مرغ و سایر مواد تعیین نمی شود. در نظر گرفتن سن جوجه ها و نحوه پرورش آنها نیز مهم است.

فواید کود مرغی به عنوان یک کود ارگانیک غیر مصنوعی بسیار زیاد است. دارای مجموعه ای از درشت مغذی ها مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم و همچنین ریزمغذی هایی مانند کلسیم است که از سلامت گیاه حمایت می کند.

کود

فواید مدفوع مرغ فراتر از لقاح است. همچنین، از آنجایی که مواد آلی را به خاک اضافه می کند، یک اصلاح کننده موثر خاک است.

در نتیجه، ساختار زمین، ظرفیت نگهداری رطوبت، ظرفیت زهکشی و هوادهی را بهبود می بخشد. مواد آلی همچنین مانع بهتری در برابر فرسایش و حفظ بهتر کود در خاک می‌شوند.

کود مرغ مزیت دیگری نیز دارد: میکروب‌های خاک را تقویت می‌کند و به مواد مغذی آلی اجازه می‌دهد سریع‌تر تجزیه شوند و منجر به دسترسی بهتر مواد مغذی به گیاهان می‌شود.

دو نوع کود مرغی وجود دارد: فرآوری شده تجاری و تازه. می توانید کود مرغی پودر شده یا پلت شده را در مرکز باغ محلی خود خریداری کنید.

در مقایسه با کود تازه، کود خشک غلیظ تر از کود دومی است که 76 درصد آب دارد. به طور کلی، کود خشک از آنجایی که استریل می شود، بوی قوی ندارد.

در مقابل، کود حاصل از مرغداری حیاط خلوت یا یک مزرعه می تواند بدبو باشد و حاوی باکتری ها و عوامل بیماری زا مانند سالمونلا یا E. coli باشد.