پارافین جامداتی خاص و قابل احتراق

پارافین به بسیاری از مواد شیمیایی اطلاق می شود که جامدات نرم سفید یا بی رنگ و مایع قابل احتراق هستند که متشکل از هیدروکربن های اشباع شده، عمدتا سری آلکان، به دست آمده از یک پالایشگاه نفت هستند. انواع آن به شرح زیر است:

موم پارافین – فرم جامد که به عنوان روان کننده و برای کاربردهای دیگر استفاده می شود
آلکان
نفت سفید
پارافین مایع – در لوازم آرایشی و بهداشتی و برای اهداف پزشکی استفاده می شود
روغن معدنی – تقطیر نفت
ژله نفت – پارافین نرم
از پارافین به عنوان حلال و روان کننده صنعتی نیز استفاده می شود. از پارافین جامد می توان برای محافظت در برابر خوردگی فلزات مختلف استفاده کرد. پارافین را می توان به عنوان اجزای پایه برای تولید ترکیبات ضد خوردگی حلال یا مبتنی بر آب استفاده کرد.

تبلیغات
Corrosionpedia پارافین را توضیح می دهد
پارافین یک مایع هیدروکربنی قابل احتراق است که به عنوان پارافین مایع یا پارافین مایع شناخته می شود که برای سوزاندن به عنوان سوخت و محافظ زنگ استفاده می شود.

پارافین به اندازه بنزین فرار نیست. منبع اصلی آن تقطیر نفتی است. همچنین می توان آن را از زغال سنگ، چوب و شیل نفتی استخراج کرد. در شیمی، پارافین از هیدروکربن هایی با فرمول کلی CnH2n+2 تشکیل شده است.

در حالت جامد،پارافین مایع خوراکی به عنوان موم پارافین شناخته می شود. به شکل مایع به روغن پارافین معروف است. روغن پارافین مایع دو نوع دارد، یعنی: روغن پارافین مایع سنگین یا روغن پارافین مایع سبک.

پارافین به دلیل خروجی سوزاندن تمیز معروف است. موم پارافین معمولاً به عنوان روغن کاری، عایق الکتریکی و شمع استفاده می شود. موم پارافین عایق بهتری نسبت به سایر مواد به جز برخی پلاستیک ها است. موم پارافین متمایز از نفت سفید است که گاهی اوقات به عنوان پارافین شناخته می شود.

پارافین مایع به طور گسترده ای به عنوان روان کننده برای ماشین آلات و سوخت برای موتورهای جت و موشک ها و به عنوان سوخت یا جزء سوخت برای موتورهای دیزل و تراکتور استفاده می شود.

به کاهش فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات گران قیمت کمک می کند و پارافین همچنین به عنوان خنک کننده در سیستم های گرمایشی استفاده می شود و حلال گریس ها و حشره کش ها می باشد. موم های پارافین همچنین دارای خواصی هستند که به عنوان چسب و به عنوان یک عامل ضد آب استفاده می شوند که از پارافین مایع نیز برای حفظ مواد ناپایدار استفاده می شود.

پارافین همچنین در کاربردهای پوشش درجا برای محافظت از خط لوله در برابر خوردگی و شمع وارمر استوانه ای استفاده می شود. پارافین مورد استفاده برای پوشش ها یک موم کاملا تصفیه شده است.

موم پارافین یک ماده موثر برای جلوگیری از رسوب زیستی و تمیز کردن آنلاین مبدل های حرارتی است. زیست تخریب پذیر و به آسانی در دسترس، مقرون به صرفه و مناسب برای استفاده در سیستم های آبی است.

  • منابع:
    1. What Does Paraffin Mean?

  • تبلیغات: 
    1. قبیله ای در آفریقای جنوبی که ماهی سالمون را می پرستند!
    2. استفاده از چرم در ساخت گاو صندوق!
    3. فوتبالیست معروفی که با لوله توانست جان خود در مقابل سگ های وحشی حفظ کند!
    4. استفاده از صدف معدنی به جای مکمل پروتئینی