پسربچه با شکلات خارجی اسنیکرز فریب آدم ربا را خورد

صدها سال است که به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی شناخته می شود، بر ترشح اندورفین تأثیر می گذارد، اثر ضد افسردگی دارد و عناصر ارزشمندی مانند منیزیم را فراهم می کند بدون شک این شکلات است!

طعم منحصر به فرد آن مورد علاقه مردم در سراسر جهان است، اما تعداد کمی از آنها تعجب می کنند که منشا شکلات چیست. 

ماده اصلی شکلات خارجی اسنیکرز کاکائو است. پس بیایید به این سوال پاسخ دهیم که کاکائو از کدام کشور می آید؟ بسیاری از گیاه شناسان موافق هستند که درختان کاکائو هزاران سال پیش در آمریکای جنوبی عمدتاً در حوضه رودخانه های اورینوکو و آمازون رشد کرده اند.

به احتمال زیاد، کاکائو برای اولین بار توسط مایاها کشت شد در دربار سلطنتی، یک نوشیدنی تلخ از ذرت تخمیر شده، شراب و دانه های کاکائو مشتاقانه لذت می برد. این غذای لذیذ آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که در فنجان های طلایی سرو می شد.

در آن زمان طعم شیرین و عمیق شکلات که به هر یک از ما نزدیک است، هنوز مشخص نبود. پس چه کسی شکلات را اختراع کرد؟  برای یافتن پاسخ این سوال باید به اروپای قرن هفدهم سفر کنید.

تاریخچه شکلات قدمت در اروپا به زمان کریستف کلمب برمی گردد – به احتمال زیاد اولین دانه های کاکائو از طریق او به اروپا آورده شده است.

با این حال، چیزی که سخت است باور شود، آنها دادگاه اسپانیا را با طعم یا عطر خود خوشحال نکردند – اروپایی ها نمی دانستند چگونه از آنها استفاده کنند، بنابراین برای مدتی نامی از آنها شنیده نشد.

فردیناند کورتس، فاتح اسپانیایی، در سال 1518، زمانی که سیلویی حاوی 100 میلیون دانه کاکائو را کشف کرد، دوباره توجه را به دانه های کاکائو جلب کرد.

اگرچه هنوز فقط به عنوان نوشیدنی استفاده می شود، آنها شروع به اضافه کردن عسل یا شکر به مایع کردند که به نرم شدن طعم تلخ آن کمک کرد. اختراع شکلات اگرچه در آن زمان هنوز به شکل مایع بود به یک انقلاب واقعی تبدیل شد.

آن را افراد ثروتمند و ثروتمند می خوردند و راهبان کاتولیک نیز آن را دوست داشتند. اسپانیایی ها می خواستند راز شیرین خود را تا زمانی که ممکن است مخفی نگه دارند صد سال طول کشید تا این غذای لذیذ در فرانسه، در دربار شاه لوئی سیزدهم و سپس در انگلستان ظاهر شود.

حتی در آن زمان خانه های شکلاتی در بریتانیا ساخته شد و بسیاری از مردم مزارع کاکائو خود را در کشورهای آمریکای جنوبی راه اندازی کردند.