کشمش فخری امروز در ساخت ظروف مسی استفاده می شود

جدا از اینکه کشمش فخری امروز یک میان وعده محبوب است که فقط بر اساس طعم و مزه است، تغذیه کشمش شامل پلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و مواد مغذی است که می تواند برای سلامت کلی مفید باشد.

در اینجا برخی از مهمترین فواید سلامتی کشمش آورده شده است:

برخلاف آنچه که از یک میوه خشک شیرین و چسبنده انتظار دارید، کشمش در واقع می تواند سلامت دهان را بهبود بخشد. در واقع، حتی فهرستی از راه‌های معکوس طبیعی حفره‌ها و التیام پوسیدگی دندان را نیز ایجاد می‌کند.

تحقیقات منتشر شده در Phytochemistry Letters نشان داد که کشمش می تواند برای سلامت دهان مفید باشد.

زیرا این میوه دارای مواد شیمیایی گیاهی ضد میکروبی است که رشد باکتری های دهان مرتبط با حفره های دندانی و بیماری لثه را سرکوب می کند.

یکی از پنج ماده شیمیایی گیاهی مورد مطالعه در تغذیه کشمش، اسید اولئانولیک است.

کشمش

در این مطالعه، اسید اولئانولیک رشد دو گونه باکتری دهان را مهار کرد: استرپتوکوک موتانس که باعث ایجاد حفره می شود و پورفیروموناس ژنژیوالیس که باعث بیماری پریودنتال یا بیماری لثه می شود.

بنابراین حتی اگر یک کشمش شیرینی دندان شما را سیر کند، در واقع می تواند به عاری از پوسیدگی دندان کمک کند!

کشمش به عنوان یک غذای پر فیبر، یک کمک عالی به گوارش است. هر چیزی که به هضم شما کمک کند، احتمال ابتلا به مشکلات رایج حمام مانند یبوست یا اسهال را کاهش می دهد.

کشمش حاوی فیبر محلول و نامحلول است که هر دو با کاهش یبوست و جلوگیری از شل شدن مدفوع به حرکت سالم در مجرای روده کمک می کنند.

میوه های خشک ممکن است کالری بیشتری نسبت به تازه داشته باشند، اما مقدار فیبر بیشتری نیز دارند.

بنابراین در حالی که کالری کشمش در هر وعده بیشتر از انگور است، یک فنجان انگور یک گرم فیبر دارد در حالی که یک فنجان کشمش هفت گرم فیبر دارد.