چیلر صنعتی سبحان که فضای اطراف را معطر می کند

اگر تاسیسات شما از سیالات فرآیند یا ماشین آلات سنگین استفاده می کند، به یک چیلر صنعتی سبحان برای خنک کردن فرآیندها و اجزای داخلی ماشین خود نیاز دارید.

درک نحوه عملکرد یک چیلر صنعتی و انواع مختلف چیلرهای موجود به شما کمک می کند تا انتخاب مناسبی برای نیازهای خنک کننده خود داشته باشید.

چیلر صنعتی یک سیستم تبرید است که برای کاهش دمای ماشین آلات، فضاهای صنعتی و سیالات پردازشی با حذف گرما از سیستم و انتقال آن به جای دیگر استفاده می شود.

چیلرهای صنعتی برای تنظیم دما در چندین فرآیند صنعتی مانند قالب گیری تزریقی، آبکاری فلزات، تولید میدان نفتی و فرآوری مواد غذایی ضروری هستند.

سیستم های چیلر صنعتی برای کاربردهایی که در آن دماهای عملیاتی سخت مورد نیاز است مفید هستند.

هنگامی که چیلرها با فرآیندهای حساس به حرارت ادغام می شوند، از آسیب حرارتی به تجهیزات فرآیند جلوگیری می کنند و از عدم تغییر محصولات نهایی در اثر قرار گرفتن در معرض دماهای نامناسب اطمینان حاصل می کنند.

چیلر

چیلرهای صنعتی بر اساس اصول عملکرد زیر کار می کنند.

  • تغییر فاز: هنگامی که خنک کننده مایع گرم می شود، تغییر فاز به گاز تبدیل می شود و هنگامی که خنک کننده گازی فوق خنک می شود، دوباره به مایع تبدیل می شود.
  • جریان گرمایی: انرژی گرمایی همیشه از ناحیه ای با غلظت بالا به ناحیه ای با غلظت پایین تر جریان می یابد.
  • نقطه جوش: کاهش فشار روی یک مایع باعث کاهش نقطه جوش آن و افزایش فشار باعث افزایش نقطه جوش آن می شود.

یک سیستم چیلر صنعتی با یکی از دو اصل عملیاتی هدایت می شود:

  • جذب حرارت
  • فشرده سازی بخار

چیلرهای جذب حرارت، مبدل‌های حرارتی را یکپارچه می‌کنند که گرما را از هر فرآیند مرتبط خارج می‌کند و آن‌ها را از بیرون پخش می‌کند.

مبدل های حرارتی معمولاً از لوله های حاوی مایعات خنک کننده (هوا، آب یا مخلوطی از آب و مایعات دیگر) تشکیل شده اند.